Referat fra styremøte i NBFØ, 23.10.2017 samt fra Arbeidsmøte, 30.06.2017

Til stede 23.10.2017: Kathrine og Anita. Avbud: Charlotte, Bente, Håkon og Solfrid. Referent: Anita Godkjenning av innkalling og saksliste (2 til stede er ikke nok til godkjenning) A.   Referat fra forrige styremøte, 23.05.2017. Avventer det fra Solfrid B.   Referat fra Arbeidsmøte, 30.06.2017 i Rygge bibliotek. Tema: Valget 2017. Det ble foretatt en nøye vurdering av … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBFØ, 23.10.2017 samt fra Arbeidsmøte, 30.06.2017

Rådmannens budsjettforslag – rasering av bibliotektilbudet i Sarpsborg

I budsjettet for neste år foreslår Rådmannen i Sarpsborg kommune å legge ned Tune områdebibliotek, og samtidig fjerne to stillinger. Norsk bibliotekforening avd. Østfold (NBFØ) er sterkt imot både nedleggelse av områdebiblioteket og redusering av antall stillinger. Bibliotekloven pålegger biblioteket å drive utlån og aktiv formidling. Bibliotekene skal være en møteplass og uavhengig arena for … Fortsett å lese Rådmannens budsjettforslag – rasering av bibliotektilbudet i Sarpsborg

Innkalling til Årsmøte 2017

NBF Østfolds årsmøte avholdes kl. 16.00 den 15. februar 2017 på Rygge bibliotek. Relevante dokumenter er vedlagt denne saken. Innkalling til Årsmøte i NBFØ 2017 Årsberetning NBF Østfold 2016 Aktivitetsplan NBFØ 2017 Meld deg på nå!

Biblioteksprisen i Østfold 2015-2016

Norsk bibliotekforening, avdeling Østfold (NBFØ) ønsker forslag til kandidater til Bibliotekprisen i Østfold 2015-2016. Nå har du anledning til å fremheve noen som i løpet av de siste to årene har gjort en ekstraordinær innstats for sitt bibliotek, sine brukere og sitt nærmiljø. Kandidater til prisen kan foreslås av NBF avd. Østfolds medlemmer, bibliotekansatte i fylket og andre … Fortsett å lese Biblioteksprisen i Østfold 2015-2016

Aktivitetsplan 2016

Her er styrets planer for inneværende år.Aktivitetsplan 2016

Post i bibliotek på sparebluss

Det er planer om å lage post i bibliotek i Hobøl. Leder i BF Margunn Haugland og NBFs leder Mariann Schjeide om saken: Post i bibliotek på sparebluss

Rådmann eller magiker?

Dette leserinnlegget er forfattet av styret i Norsk Bibliotekforening Østfold, og sto på trykk i Halden Arbeiderblad 17. november 2015. ETTER Å ha lest rådmannens kommentarer til budsjettforslaget for Halden bibliotek kan vi ikke annet enn å tenke at denne mannen må være en moderne magiker eller alkymist. Hvordan kan han ellers fastslå at redusering av … Fortsett å lese Rådmann eller magiker?