Velkommen til NBF Østfold sitt Høstmøte! Trøgstad bibliotek 6. november 2019

Program 17:30 Velkommen og omvisning på Trøgstad bibliotek. 17:50 Mat og drikke. Velg mat nedenfor. Kafeen tilpasser maten. Drikke og dessert må betales av den enkelte (Eplekake med krem/is 79,- og Pannacotta med bringbærsaus 99,-). 18:30 Biblioteksjef Sven Lilleheier og Elin Brandsrud informerer om innbyggertorg og bibliotek i ny kommune. 18:50 Pause med kaffe og … Fortsett å lese Velkommen til NBF Østfold sitt Høstmøte! Trøgstad bibliotek 6. november 2019

Referat fra styremøtene i NBF Østfold 2019

Norsk bibliotekforening i Østfold har hatt årsmøte. Nytt styre og nye planer.

Årsmøtet ble avholdt på Fredrikstad bibliotek med 22 medlemmer tilstede. Planer og økonomi ble godkjent og nytt styre valgt. Referat-Protokoll fra årsmøte i NBF Østfold 2019. Oversikt over det nye styret finner dere i referatet. Styret og kontaktadresser blir snart oppdatert her på nettsidene til NBF Østfold. Fagdag Møtet ble holdt etter en fagdag med bokbader … Fortsett å lese Norsk bibliotekforening i Østfold har hatt årsmøte. Nytt styre og nye planer.

Referat fra styremøte på Rygge bibliotek 4. desember 2017

Tilstede: Kathrine, Charlotte, Bente, Håkon og Anita (referent) Ikke tilstede: Solfrid Saksliste til møtet ble godkjent Referat fra forrige møte ble godkjent Økonomi: Driftkonto kr 9876,75 og stipendkonto 3272,58 Aktivitetsstøtte på kr. 7500,00 for 2017 er utbetalt fra NBF. NBFØ laget skriv med gode argumenter for å opprettholde Tune bibliotekfilial da rådmannen i Sarpsborg kommune … Fortsett å lese Referat fra styremøte på Rygge bibliotek 4. desember 2017

Referat fra styremøte i NBFØ, 23.10.2017 samt fra Arbeidsmøte, 30.06.2017

Til stede 23.10.2017: Kathrine og Anita. Avbud: Charlotte, Bente, Håkon og Solfrid. Referent: Anita Godkjenning av innkalling og saksliste (2 til stede er ikke nok til godkjenning) A.   Referat fra forrige styremøte, 23.05.2017. Avventer det fra Solfrid B.   Referat fra Arbeidsmøte, 30.06.2017 i Rygge bibliotek. Tema: Valget 2017. Det ble foretatt en nøye vurdering av … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBFØ, 23.10.2017 samt fra Arbeidsmøte, 30.06.2017

Rådmannens budsjettforslag – rasering av bibliotektilbudet i Sarpsborg

I budsjettet for neste år foreslår Rådmannen i Sarpsborg kommune å legge ned Tune områdebibliotek, og samtidig fjerne to stillinger. Norsk bibliotekforening avd. Østfold (NBFØ) er sterkt imot både nedleggelse av områdebiblioteket og redusering av antall stillinger. Bibliotekloven pålegger biblioteket å drive utlån og aktiv formidling. Bibliotekene skal være en møteplass og uavhengig arena for … Fortsett å lese Rådmannens budsjettforslag – rasering av bibliotektilbudet i Sarpsborg

Innkalling til Årsmøte 2017

NBF Østfolds årsmøte avholdes kl. 16.00 den 15. februar 2017 på Rygge bibliotek. Relevante dokumenter er vedlagt denne saken. Innkalling til Årsmøte i NBFØ 2017 Årsberetning NBF Østfold 2016 Aktivitetsplan NBFØ 2017 Meld deg på nå!

Biblioteksprisen i Østfold 2015-2016

Norsk bibliotekforening, avdeling Østfold (NBFØ) ønsker forslag til kandidater til Bibliotekprisen i Østfold 2015-2016. Nå har du anledning til å fremheve noen som i løpet av de siste to årene har gjort en ekstraordinær innstats for sitt bibliotek, sine brukere og sitt nærmiljø. Kandidater til prisen kan foreslås av NBF avd. Østfolds medlemmer, bibliotekansatte i fylket og andre … Fortsett å lese Biblioteksprisen i Østfold 2015-2016

Aktivitetsplan 2016

Her er styrets planer for inneværende år.Aktivitetsplan 2016