Velkommen til NBF Østfold sitt Høstmøte! Trøgstad bibliotek 6. november 2019

Program 17:30 Velkommen og omvisning på Trøgstad bibliotek. 17:50 Mat og drikke. Velg mat nedenfor. Kafeen tilpasser maten. Drikke og dessert må betales av den enkelte (Eplekake med krem/is 79,- og Pannacotta med bringbærsaus 99,-). 18:30 Biblioteksjef Sven Lilleheier og Elin Brandsrud informerer om innbyggertorg og bibliotek i ny kommune. 18:50 Pause med kaffe og … Fortsett å lese Velkommen til NBF Østfold sitt Høstmøte! Trøgstad bibliotek 6. november 2019

Et enstemmig årsmøte ble enige om å legge ned NBF Østfold, fra den dag NBF Viken blir opprettet. Senest 1. mai 2020. Årsmøtet vedtok at et nytt styre ikke ble valgt, men tre kontaktpersoner til nye Viken NBF fra Østfold ble valgt. Anne Jorid Akselsen, fra Halden bibliotek Britt Langøien, fra Marker bibliotek og Hanne … Fortsett å lese Referat fra siste årsmøte i Norsk bibliotekforening, Østfold fylke. 94 års historie!

Årsmøte og fagdag 2020 NBFØ og BFØ

Velkommen til årsmøte og fagdag onsdag 5. februar 2020, kl. 15:00 Norsk Bibliotekforening, Østfold og Bibliotekarforbundet, Østfold inviterer til fagdag  på Fredrikstad bibliotek, cafeen og vestibylen til Aulaen [kart]. Fagdagen er åpen for all og etterfølges av NBFØs og BFØs årsmøter, og selvsagt en deilig middag. Meld deg på innen 2. februar 2020 kl. 23:59 … Fortsett å lese Årsmøte og fagdag 2020 NBFØ og BFØ

Referat fra styremøtene i NBF Østfold 2019

Norsk bibliotekforening i Østfold har hatt årsmøte. Nytt styre og nye planer.

Årsmøtet ble avholdt på Fredrikstad bibliotek med 22 medlemmer tilstede. Planer og økonomi ble godkjent og nytt styre valgt. Referat-Protokoll fra årsmøte i NBF Østfold 2019. Oversikt over det nye styret finner dere i referatet. Styret og kontaktadresser blir snart oppdatert her på nettsidene til NBF Østfold. Fagdag Møtet ble holdt etter en fagdag med bokbader … Fortsett å lese Norsk bibliotekforening i Østfold har hatt årsmøte. Nytt styre og nye planer.

Referat fra styremøte på Rygge bibliotek 4. desember 2017

Tilstede: Kathrine, Charlotte, Bente, Håkon og Anita (referent) Ikke tilstede: Solfrid Saksliste til møtet ble godkjent Referat fra forrige møte ble godkjent Økonomi: Driftkonto kr 9876,75 og stipendkonto 3272,58 Aktivitetsstøtte på kr. 7500,00 for 2017 er utbetalt fra NBF. NBFØ laget skriv med gode argumenter for å opprettholde Tune bibliotekfilial da rådmannen i Sarpsborg kommune … Fortsett å lese Referat fra styremøte på Rygge bibliotek 4. desember 2017

Referat fra styremøte i NBFØ, 23.10.2017 samt fra Arbeidsmøte, 30.06.2017

Til stede 23.10.2017: Kathrine og Anita. Avbud: Charlotte, Bente, Håkon og Solfrid. Referent: Anita Godkjenning av innkalling og saksliste (2 til stede er ikke nok til godkjenning) A.   Referat fra forrige styremøte, 23.05.2017. Avventer det fra Solfrid B.   Referat fra Arbeidsmøte, 30.06.2017 i Rygge bibliotek. Tema: Valget 2017. Det ble foretatt en nøye vurdering av … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBFØ, 23.10.2017 samt fra Arbeidsmøte, 30.06.2017

Rådmannens budsjettforslag – rasering av bibliotektilbudet i Sarpsborg

I budsjettet for neste år foreslår Rådmannen i Sarpsborg kommune å legge ned Tune områdebibliotek, og samtidig fjerne to stillinger. Norsk bibliotekforening avd. Østfold (NBFØ) er sterkt imot både nedleggelse av områdebiblioteket og redusering av antall stillinger. Bibliotekloven pålegger biblioteket å drive utlån og aktiv formidling. Bibliotekene skal være en møteplass og uavhengig arena for … Fortsett å lese Rådmannens budsjettforslag – rasering av bibliotektilbudet i Sarpsborg

Innkalling til Årsmøte 2017

NBF Østfolds årsmøte avholdes kl. 16.00 den 15. februar 2017 på Rygge bibliotek. Relevante dokumenter er vedlagt denne saken. Innkalling til Årsmøte i NBFØ 2017 Årsberetning NBF Østfold 2016 Aktivitetsplan NBFØ 2017 Meld deg på nå!